Naročite knjige

Kako nas nagovarja literatura

  • Cena knjige je 21,00€ (23,90€).
  • Poštnina je brezplačna

Knjigo lahko naročite: 

Broširana z zavihki, 186 strani, format 21x15 cm


AVTOR O SVOJEM DELU

V tej knjigi si poskušam zastaviti nekaj pomembnih vprašanj o leposlovju. Je realizem realen? Kako definiramo uspešno metaforo? Kaj je literarni lik? Kdaj v literaturi prepoznamo razkošen detajl? Kaj je stališče in kako deluje? Kaj je domišljijsko sočutje? Zakaj nas leposlovje gane? To so stara vprašanja, od katerih so nekatera obudili v nedavnih delih akademske kritike in literarne teorije; toda nisem prepričan, da sta akademska kritika in literarna teorija nanje  odgovorili dobro. Upam torej, da bo morda ta knjiga zastavljala teoretična vprašanja, na katera bo odgovarjala praktično – ali drugače rečeno, da bo zastavljala kritikova vprašanja in dajala pisateljeve odgovore.

James Wood, profesor predmeta Praksa literarne kritike  na Univerzi Harvard


“Duhovita, jedrnata, napisana z ljubko lahkotnim dotikom bi morala knjiga Kako nas nagovarja literatura navdušiti in razsvetliti dejavne romanopisce, tiste, ki bi to radi postali, ter vse strastne ljubitelje pripovedne proze.”
The Economist

“Zares poučen esej . . . Za tiste, ki nameravajo vztrajati pri notranjem klicu po prebiranju leposlovja, ne da bi sami želeli postati ustvarjalci, ta knjiga branja ne bo naredila le prijetnejšega, ampak bo zanje ubesedila nekaj, kar morda čutijo, a nikoli niso znali izraziti.”
Herald

“Zadnje čase je nastalo veliko knjig o pisanju leposlovja, toda ne poznam nobene . . ., ki bi lahko ponudila toliko resnih napotkov kot ta mojstrski esej.”
Frank Kermode, New Republic


Kako nas nagovarja literatura je sijajna in preiskujoča študija glavnih prvin pripovedne proze, kot so naracija, detajl, karakterizacija, dialog, realizem in slog. V svoji prvi klasični literarnokritični knjigi James Wood, eden od najvidnejših kritikov našega časa, razstavi  mehanizem pripovedovanja zgodb v vrsto temeljnih vprašanj: Kaj mislimo s tem, ko rečemo, da “poznamo” nek literarni lik? Kaj tvori “pomenljiv” detajl? Kdaj je metafora uspešna? Zakaj nas večina koncev romanov razočara?

S primeri, ki segajo od Homerja do Beatrix Potter ter od Svetega pisma do Johna Le Carréja, smo hkrati dobili študijo o tehniki pisanja pripovedne proze in alternativno zgodovino romana. Ta prodorna in igriva knjiga bo poučna za pisatelje in bralce ter vse, ki jih zanima, kaj se dogaja med platnicami knjig.


PREVAJALEC O KNJIGI

Ta 186 strani obsegajoča knjiga je osupljivo spretno napisan esej o tem, na kakšne načine oziroma s kakšnimi “orodji”, nas pripovedna proza – lahko bi rekli kar roman, saj avtor primere skoraj izključno išče v klasičnih in modernih romanih – gane, šokira, vzradosti, zmrazi, pogreje in s čarovnijo različno na papir položenih besed prestavi v vsakršna čustvena razpoloženja.

Ob primerih iz literarnih del, s katerimi Wood praktično odgovarja na teoretična vprašanja,  se bomo enkrat do solz nasmejali, drugič pa nam bodo ob ganljivih prizorih iz leposlovnih umetnih preteklosti in sedanjosti oči ovlažile drugačne vrste solza. Ves čas pa bomo strmeli, kako lahkotno in razumljivo nam avtor odstira pogled na vrenje usvarjalnega procesa.

Knjiga ima deset naslovljenih delov: Pripovedovanje, Flaubert in moderna naracija, Flaubert in vzpon pohajkovalca, Detajl, Literarni lik, Kratka zgodovina zavesti, Sočutnost in kompleksnost, Jezik, Dialog ter Resničnost, ustaljena norma, realizem.

Deset naslovljejnih delov v prijetno berljive delce drobi 123 zgolj oštevilčenih poglavij, ki so nekatera dolga samo nekaj vrstic, najdaljša pa tri ali štiri strani. Ob branju se nam odpirajo plasti leposlovja, ki smo jih morda globoko začutili, a nikoli znali ubesediti. Zato je Kako nas nagovarja literatura namenjena tudi običajnemu bralcu romana in ga vabi k branju del, iz katerih Wood uporabi odlomke za ilustracijo čudežne fermentacije, ki jih na papir položene črke prebujajo v bralčevi fiziologiji.

Janez Penca



Izid knjige je podprla Krka, d. d., Novo mesto